tiistai 10. toukokuuta 2011

How to market the Abdominal Crunch, lesson one

Abdominal Crunchin markkinointi on sekä mukavaa, helppoa että menestyksekästä. Ensiksi luodaan harkitun arvaamaton imago, joka ei näennäisesti liity musiikkiin juuri mitenkään. Ks. promokuvat. Hommaa viedään isommaksi Myspacen, Facebookin, Soundcloudin, Reverbnationin ym. kautta, omia kotisivuja luonnollisesti unohtamatta. Vähintään yksi biisi laitetaan jakoon ilmaiseksi, ehkä jopa kaikki, koska huomiotahan tässä haetaan eikä neljää markkaa promomyynnistä. 3 biisin teoksesta otetaan pienenpieni painos, jota lähetetään kohdistetusti oikeisiin medioihin hyvän promopaketin kera (Inferno, Miasma, Noise.fi, Desibeli.net, Soundi jne. sekä tärkeimpiin ulkomaisiin alan nettilehtiin. YleX "Kaarle & Erno Raskaan", Radio Rock "Torstain Terävämmät" jne.). Musiikki puhuu näissä medioissa puolestaan ja löytää kohderyhmänsä, joka on taidokkaasta ja räyhäkkäästä metallista pitävä 21-26 vuotias mustiin pukeutuva nuoriso, joka on kyllästynyt viimeisimpään In Flamesiin ja Euroviisuihin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti